Tre sätt att använda klistermärken på restaurangen

Att gå på restaurang är något som både stora och små uppskattar. Men att driva en restaurang kräver mycket av dig som restaurangägare och det gäller att bland annat jobba mycket med marknadsföringen av restaurangen. Då kan klistermärken komma till användning.

Var kreativ – använd klistermärken

 

Ett klistermärke är inte bara något som barn tycker är roligt. Genom att använda klistermärken på rätt sätt kan de även bli användbara när man driver företag. Anledningen till varför klistermärken är bra att använda sig av är främst för att de är billiga och mångsidiga. De kan fästas på olika ställen och kan med väldigt enkla medel skicka ut små budskap till omgivningen.

Om du känner för att vara lite extra kreativ och originell kan du använda dig av klistermärken på olika sätt för att nå ut till kunderna. Här kommer tre exempel då klistermärken kan komma till användning i restaurangbranschen:

  • Marknadsför restaurangen med klistermärken. När det gäller marknadsföring är det viktigt att man syns och då kan ett klistermärke med företagets logga på vara väldigt effektivt. Klistermärket kan fästas på lyktstolpar, elskåp eller på den egna väskan. Då sprider man företagets namn på ett billigt sätt.
  • Klistermärken kan fungera som glädjespridare. Det är inte ovanligt att barn får ett klistermärke när de varit hos tandläkaren, men det finns inget som säger att klistermärken bara kan delas ut vid sådana tillfällen. För att sticka ut i mängden av alla andra restauranger, kan man dela ut klistermärken till barnen eller något annat som gör att barnen tycker det är roligt att gå till just din restaurang.
  • Piffa upp menyn med klistermärken. För att göra saker och ting lite roligare på restaurangen kan man piffa upp exempelvis menyn med lite roliga klistermärken. Det är ett sätt att även engagera barnen och få dem att tycka att restaurangen verkar intressant. Varför inte sätta lite Disneyfigurer på menyn vid entrén? Det kommer garanterat få just din restaurang att sticka ut från mängden.