Fånga upp dina kunder med nyhetsbrev

Det finns många sätt att marknadsföra din restaurang, att locka nya kunder och hålla kvar stammisarna. Ett sätt som är både modernt, roligt och kreativt är att skicka ut nyhetsbrev.

Skapa personlig känsla och kontakt

Att erbjuda dina gäster att skriva upp sig för nyhetsbrev kan vara den kick din restaurang behöver för att fler kunder ska få upp ögonen för din verksamhet. Det finns mängder med information du kan locka med och bara din egen kreativitet kan stoppa dig. I ett spännande och informativt nyhetsbrev kan du lägga upp restaurangens menyer, både vad gäller mat och dryck. Du kan informera om nyheter som dyker upp och dina prislistor. Har du tävlingar, karaoke eller quizkvällar är nyhetsbrev det perfekta sättet att berätta mer om dem. Ytterligare tips är att berätta mer om maten på din meny – var har rätten sitt ursprung, finns det en intressant historia att berätta eller annat som kan fängsla dina kunder? Kanske finns det en personlig berättelse förknippad med någon av dina rätter? På det här sättet får dina besökare en djupare förståelse kring maten som just du serverar och blir förhoppningsvis mer nyfikna och intresserade av att komma tillbaka och prova mer från din meny.

Nå ut till fler kunder

Nyhetsbrev kan med fördel kombineras med olika former av sociala medier för att ytterligare marknadsföra din restaurang på bra sätt. Instagram fokuserar på bilder med korta beskrivningar, vilket kan vara perfekt för olika typer av matställen. Var bara noga med att uppdatera ofta så att kunderna ser att du är aktiv och passionerad kring din mat och ditt ställe. Du kan skapa en Facebookgrupp för din restaurang med info och uppdateringar. Folket där ute använder sig av olika sociala medier så ju fler du engagerar dig i desto fler potentiella kunder når du. Så är du nyfiken på sätt att nå ut och visa upp din restaurang på nya vis kan detta vara något som passar dig perfekt. Fråga dig vad kunderna behöver och vill ha, och ge det till dem. Startar du upp ett nyhetsbrev kan du även genomföra undersökningar och enkäter för att ytterligare ta reda på vad dina kunder är nyfikna på och vill veta mer om.